Doelstelling
Huawei Nederland heeft EMboost gevraagd een persreis naar de lancering van de Huawei P30 series in Parijs te organiseren. De 65 Nederlandse tech-, nieuws- en lifestylejournalisten, influencers en content creators werden door de opdrachtgever gekozen en uitgenodigd. EMboost had de taak om in een kort tijdsbestek de reis voor de genodigden en contactpersonen vanuit Huawei te organiseren. De opdrachtgever had duidelijke wensen: een geheel verzorgde reis waarbij de gasten ontzorgd worden, een bezoek aan het launch event en het Huawei Experience Centre, ruimte voor contact met de gasten en voor het testen van de telefoon, en een afsluitend experience diner op een fotogenieke locatie.
Huawei P30 series
Persreis
Uitwerking
De persreis kwam kort voor de eventdatum als opdracht bij ons binnen. Vanuit de wensen van de opdrachtgever zijn wij direct aan het werk gegaan en vanaf dat moment ging alles in een hoog tempo. Ondanks de lage beschikbaarheid van hotels op korte termijn in een stad als Parijs werd er een goed hotel gevonden waar de gehele groep kon verblijven. In de Thalys hebben we de laatste plekken gereserveerd voor de groep en de transfers op locatie werden vastgelegd. Hierdoor waren de meest cruciale onderdelen van de reis bevestigd en was het tijd om een geschikte dinerlocatie te vinden. Na de wensen voor het diner nogmaals doorlopen te hebben, kwam het idee op om een dinercruise over de Seine te organiseren. Doordat de boot volledig voor onze opdrachtgever werd afgehuurd, hadden de gasten voldoende tijd om met elkaar in gesprek te gaan over het nieuwe toestel, maar ook om in het donker de kwaliteit van de smartphonecamera op de iconische bouwwerken van Parijs te testen.
De reis bestond verder uit het bezoeken van het Paris Convention Center, waar alle internationale genodigden bij elkaar kwamen voor de officiële HUAWEI P30-introductie door CEO Richard Yu. Aansluitend konden de genodigden in het gecreëerde Experience Centre het toestel en de camera testen en nog meer ins en outs over de P30 series te weten komen.
Resultaat
Door onze volledige aandacht te richten op het project, heeft EMboost een grote groep belangrijke relaties van de opdrachtgever last minute naar Parijs kunnen laten afreizen. De opdrachtgever en de genodigden werden compleet ontzorgd, waardoor de focus voor hen lag op de nieuwe Huawei P30 series. Gedurende de persreis heeft de camera van deze nieuwe toestellen bovendien bewezen dat de spiegelreflexcamera voortaan thuis kan blijven. Kortom: een kort, intensief traject, waarbij het best haalbare resultaat werd gehaald; een geslaagde persreis!