Doelstelling
De medewerkers van een bepaald merk telefoonwinkels stimuleren tijdens de verkoop van een nieuw uitgebrachte telefoon door middel van de kans op een mooie incentivereis naar een Europese stad.
8 Steden
Onbegrensd
Uitwerking
Deze incentivereis diende als salesboost voor de verkoop van een nieuwe smartphone. Vanwege de achtste editie van deze telefoon, werden er acht hippe Europese steden geselecteerd die samen het cijfer acht vormen, met Amsterdam als middelpunt. Denk aan steden als Edinburgh, Valencia, Rome en Oslo. De acht telefoonwinkels met de hoogste salesresultaten in de maand na de lancering wonnen een reis naar één van deze acht steden, die willekeurig werden verdeeld.
Om deze campagne herkenbaar te maken bij de doelgroep werd een conceptbeeld ontwikkeld. Tijdens de incentiveperiode werd er vervolgens intensief gecommuniceerd met de doelgroep door het sturen van online mailings. In deze nieuwsbrieven werd de incentive toegelicht, werden iedere week twee bestemmingen onthuld en uiteindelijk ook de winnaars bekendgemaakt. Op deze manier bleef de incentive continu ‘top of mind’ bij de deelnemers.
De verkoopteams van de winnende winkels reisden voor twee dagen af naar één van de acht steden. Tijdens deze reis vond ook één activiteit plaats met een link naar de USP’s van de nieuwe smartphone, waaronder ‘onbegrensd’ en ‘waterproof’. Voorbeelden van de activiteiten zijn een helikoptervlucht, een RIB-vaart, huisklimmen, kajakken op zee en een trabant-rally.
Na thuiskomst werden de winnaars nog eens herinnerd aan hun mooie ervaringen door middel van een thuisgestuurde ansichtkaart met teamfoto’s gemaakt tijdens de reis.
Resultaat
De verschillende teams hebben hard gestreden om kans te maken op deze unieke teamuitjes. Door de diverse winkels op te delen in poules werd er ook een gelijkwaardige strijd gevoerd, waardoor zowel grotere als kleinere shops kans konden maken op de eindincentive. De verschillende teams waren erg verheugd en na terugkomst enthousiast over de trips. Dit heeft zeker ook bijgedragen aan een positieve attitude ten opzichte van het merk.