Doelstelling
Nederlandse Loterij en haar missie (een gelukkiger en gezonder Nederland)
op een aansprekende wijze aan hun retailpartners (retailers en contactpersonen hoofdkantoren)
introduceren, zodat niet alleen de nieuwe naam maar ook het “verhaal”
achter de gefuseerde organisatie een positieve en blijvende indruk achterlaat.
Imago
Retailevent
Uitwerking
Onder de conceptnaam “gezond gelukkig, gelukkig gezond: een high five voor heel Nederland” is er een breed programma opgezet dat zowel informatief als vermakelijk was. Omdat het event op de dag van de EK-finale werd georganiseerd en sport een belangrijk onderdeel van de missie van NLO is, hebben we gekozen voor een programma in een drieluik met een eerste, tweede en derde helft. In de eerste helft lag de nadruk op de bekendmaking van de nieuwe naam middels een interactieve show met Peter Heerschop en Viggo Waas. Tijdens de tweede helft kon er heerlijk worden gegeten en konden de gasten deelnemen aan diverse (sportieve) activiteiten met bekende sporters. De dag werd feestelijk afgesloten met bekende Nederlandse artiesten en de mogelijkheid tot het volgen van de EK-finale.
Om de impact van het evenement te vergroten is er vooraf, tijdens en na het evenement intensief gecommuniceerd met de doelgroep middels online en offline middelen. Zo werd er gebruik gemaakt van een sprekende offline uitnodiging, een online registratiewebsite met eventinformatie, nieuwsbrieven, een eventapp en aankleding in zowel de tijdelijke als de nieuwe huisstijl.
Resultaat
Een goed geoliede productie waarin de 1800 gasten als belangrijkste ambassadeurs van Nederlandse Loterij gedurende het evenement goed in de watten zijn gelegd en na het evenement met een positief gevoel over de nieuwe organisatie naar huis zijn teruggekeerd.