Doelstelling
Ingram Micro heeft EMboost gevraagd een reis naar een aantrekkelijke Europese stad te organiseren als incentive voor de verkoop van Acer/Microsoft producten. De top 8 over scorende klanten werden uitgenodigd voor de reis. Om het behalen van de target en zelfs het over scoren van de sales aantrekkelijk te maken, moest er een bijzondere ervaring tegenover staan.
Boedapest
Unieke sales incentive
Uitwerking
Nadat de doelgroep bekend was en benadrukt werd dat tijdens de trip plezier voorop staat, zijn wij opzoek gegaan naar een passende bestemming voor deze salesactie en reis. De afweging voor het maken van een voorstel en programma voor een stad was in eerste instantie gebaseerd op de aantrekkelijkheid voor de doelgroep, maar ook de mogelijkheden die een stad te bieden heeft werden niet achterwegen gelaten.
Na twee steden uitgebreid voorgesteld te hebben, werd er gekozen voor de ‘Parel aan de Donau’, Budapest. In een vierdaagse trip naar deze culturele stad kon een gevarieerd programma aangeboden worden met afwisseling van actieve activiteiten, culturele hoogtepunten en culinaire genieten.
Gedurende het lange weekend in Hongarije heeft het kleine gezelschap onbezorgd kunnen genieten van de aangeboden activiteiten onder begeleiding van een EMboost collega. Het drukke all-inclusive programma bestond o.a. uit een segway en trabant tour langs verschillende hoogtepunten, leuke alternatieve om de stad te leren kennen. Ook het hoogtepunt van de stad, het majestueuze parlementsgebouw werd bezocht en er werd in het donker over de Donau gevaren. ‘s Avonds zijn alle bezienswaardigheden van Budapest verlicht, dit maakt de boottocht extra bijzonder. Maar dit was nog niet alles, in de natuurlijke omgeving is er door de groep nog getokkeld en hebben ze wijn en palinka geproefd in een schilderachtig dorpje.
Resultaat
Door het intensieve persoonlijke contact gedurende de reis is niet alleen de onderlinge band, maar ook de loyaliteit vergroot. Kortom, een plezierige en unieke ervaring met een positieve salesachtergrond die een succes bleek op verschillende vlakken voor alle partijen!
Een unieke sales incentive
Boedapest met IngramMirco
We hebben een geweldige incentive trip gehad naar Budapest, samen met Acer en onze klanten. De begeleiding vanuit EMboost en de lokale, Nederlands sprekende gids zorgden ervoor dat we ons nergens druk over hoefden te maken en dat we volop konden genieten.
EMboost heeft goed geluisterd naar onze wensen, waardoor het programma precies was zoals we voor ogen hadden, met zowel actieve als minder actieve uitstapjes en voldoende vrije tijd. De gekozen restaurants voor lunch en diner waren stuk voor stuk voltreffers.
Ik zou voor een volgende incentive geen moment twijfelen om weer met EMboost in zee te gaan.